פרסום באינטרנט
בראשית, בעבר הלא כל-כך רחוק, הפרסום באינטרנט בא לידי ביטוי בשטחי פרסום, ובבאנרים.
מפרסמים רכשו שטח פרסום כלשהו לתקופת זמן, בעיקר באתרים הגדולים בעלי כמות הגולשים הגבוהה, והתשלום היה בהתאם.
כיום, עברו שנים ספורות בלבד, ומפרסמים כבר מכירים בכך שהפרסום באינטרנט עבר מהפך:
התשלום כבר אינו לפי חשיפה אלא לפי מדדים יעילים ומכירתיים הרבה יותר.
לפרסום באינטרנט כיום מספר תכונות:
- ניתן למדידה
- תוצאתי
- מכירתי
- גמיש מבחינת יכולת התאמה ושינוי
- וממוקד בהתאם לקהל היעד
איך זה מתאפשר?
ראשית, גוגל מציעה שיטת פרסום בהתאמה לחיפוש הגולשים, ולמילות המפתח שחיפשו. שיטה זו נקראית קידום ממומן.
באמצעות פרסום בשיטה זו, ניתן גם להגיע לפרסום במגוון רחב מאוד של אתרים בתחומים מגוונים, כאשר שיטת התשלום מבוססת על תשלום לפי הקלקה.
דרך נוספת היא באמצעות תוכניות השותפים השונות המאגדות בתוכן מבחר מפרסמים מחד, ומבחר בעלי אתרים /בעלי רשימות דיוור/משווקי קידום ממומן, מאידך.
המפגש ביניהם מייצר סחר ואפשרויות פרסום ומכירה.
בדרך זו נהוגה בעיקר שיטת תשלום לפי ליד, היינו לקוח מתעניין שהשאיר פרטיו בדף נחיתה.
למעשה, מדובר בקמפיין לידים, מסע פרסום שמטרתו איסוף פרטי לקוחות מתעניינים.
בתוכניות השותפים, ניתן גם לפרסם בשיטות נוספות – תשלום לפי הקלקה, תשלום לפי רכישה ועוד.
ניתן היה לאמר, כי מודל הפרסום באינטרנט הופך יותר ויותר לפרסום מוטה תוצאה: מתשלום לפי חשיפה, לתשלום לפי הקלקה, לפי ליד וממנו לפי מכירה, אך בישראל ניתן לראות כי עדיין מודל הפרסום לפי מכירה עדיין מדשדש.
פריצות האבטחה בתקופה האחרונה וגניבת פרטי כרטיסי האשראי, רק מערערים מודל זה יותר, ומעכבים התפתחות שטבעי שתקרה.